۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۳۵

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

هدفگذاری بازسازی و بهسازی ۲۰ هزار مدرسه در کشور

هدفگذاری بازسازی و بهسازی ۲۰ هزار مدرسه در کشور

اراک- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بازسازی و بهسازی ۲۰ هزار مدرسه در کشور طی سال جاری هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خان محمدی ظهر شنبه در همایش گروه‌های جهادی مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار استان مرکزی در شهرستان شازند اظهار داشت: در طرح شهید عجمیان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با کمک خیران مدرسه‌ساز و جهادگران آموزشی بهسازی و بازسازی مدارس کشور را در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: در سال جاری با توجه به شناسایی‌های انجام شده بازسازی و بهسازی ۲۰ هزار مدرسه برای تابستان امسال در کشور هدف گذاری شده و نقش جهادگران و بسیجیان در این امر بسیار مهم است.

وی با اشاره به دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه آموزشی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی سرانه آموزشی کشور از یک و نیم متر به پنج متر و ۲۲ سانتیمتر افزایش یافته و این امر با تفکر و روحیه جهادی محقق شده که با قوت دنبال خواهد شد.

راه اندازی قرارگاه عدالت تربیتی برای گفتمان سازی در امر توسعه و تجهیز مدارس

خان محمدی افزود: قرارگاه عدالت تربیتی در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس راه اندازی شده و این قرارگاه در راستای تبدیل اقدامات این سازمان به فرهنگ و گفتمان فعالیت می‌کند و رویکرد محوری این طرح پویایی، شادابی و نشاط در امر بازسازی و نوسازی مدارس است که خیرین و جهادگران در این طرح نقش آفرینی می‌کنند.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد اشتغال و گام برداشتن در راستای تحقق شعار سال طرح‌های متفاوتی در دستور کار است که هر مدرسه یک گروه جهادی و ایجاد مدارس در جوار کارخانجات از جمله برنامه‌های این سازمان است و تولید مهارت محوریت فعالیت این طرح‌ها است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطر نشان کرد: بازسازی ۱۰۵ کلاس آموزشی و فضاهای آموزشی حاشیه شهرها از جمله برنامه‌های این سازمان است که اجرای این طرح نیازمند ۲۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار است و قطعاً این مهم نیاز به توجه ویژه خیرین دارد چراکه اگر بخواهد توسط اعتبارات بخش دولتی تأمین شود، ۵۰ سال به طول می‌انجامد.

کد خبر 5772775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha